فهرست

برگزاری کارگاه مهندسی خانواده با نگاهی ویژه به جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی بابل

به گزارش دفتر امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی بابل ، کارگاه "مهندسی خانواده با نگاهی ویژه به جوانی جمعیت" مختص بانوان اساتید و کارمند دانشگاه علوم پزشکی بابل دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ در سالن توانمندسازی معاونت تحقیقاتی برگزار شد.

سخنران این کارگاه خانم دکتر رکنی استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: که انسان در طول مدت زندگی خود از بدو تولد تا به هنگام مرگ ۶ دوره نوزادی ، کودکی ، نوجوانی ، بزرگسالی وپیری را پشت سر می گذارد و درطول این مدت دوره جوانی از مهمترین و طولانی ترین دوره های زندگی بشری محسوب می شود .
استاد حوزه و دانشگاه  درادامه گفت: که انسان ها در محیط جغرافیای با زبان ، دین و آداب رسوم مشترک زندگی می کنند که به آن محیط کشور گفته می شود و ثروت هر کشوری نیز نیروی انسانی جوان و کارآمد آن است که با قدرت فکر، استعداد و خلاقیت خود می تواند کشور را به سمت قدرت ،اقتدار و پیشرفت پیش ببرد و همچنین برای داشتن یک نیروی انسانی کارآمد و قوی نیاز به خانواده خوب با چهار نقش اساسی بستر سازی مناسب تربیتی ، آموزشی ، حمایتی و نظارتی در جامعه می باشیم.
دکتر رکنی خاطر نشان کرد بحث جوانی جمعیت برای کشور ما بسیار مسئله مهمی است و ما تا چند سال آینده به یکی از پیرترین کشورهای جهان تبدیل خواهیم شد و زمانی هم که جمعیت جوان کشور رو به کاهش رود رشد و پیشرفت و اقتدار نیز کاهش پیدا خواهد کرد.