فهرست

برگزاری همایش شهری بانوی سالم

به گزارش دفتر امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی بابل، بمناسبت گرامیداشت هفته ملی سلامت بانوان باشعار"ورزش .شادی ونشاط" ،  همایش شهری بانوی سالم مورخ 12 آبان ماه 98 در سالن اجتماعات شورای شهر بابل برگزار شد.

دکتر محسنیان مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی گفت: زنان به عنوان پایه های اصلی خانواده و محور اساسی سلامت، رشد، پویایی و اعتلای خانواده و جامعه هستند

وی ادامه داد: به دلیل نقش حساس «زن» و موقعیت و جایگاه بسیار با اهمیت او در سلامت و سازندگی خانواده و جامعه، مراقبت و توجه به نیازهای جسمی، روانی، اجتماعی و عاطفی و معنوی او نیز از اهمیت خاصی برخوردار است و دقت بیشتری را می طلبد.

دکتر محسنیان با اشاره به ضروری بودن ارزیابی و مشاوره های لازم زنان بیان داشت: اندازه گیری فشارخون، قد و وزن ومحاسبه BMI، معاینه برست، معاینه ژنیکو و آزمایش پاپ اسمیر این خدمات به صورت رایگان در تمامی مراکز بهداشتی درمانی، مراکز سلامت جامعه، پایگاههای سلامت و خانه های بهداشت انجام می شود و ضروریست زنان جهت ارزیابی ومشاوره های لازم جهت سلامت به مراکز مراجعه نمایند.

همچنین دکتر تقوی کارشناس سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی بابل در ادامه همایش گفت: نقش زنان در شادابی خانواده دارای اهمیت بسیاری است.

وی با اشاره به ارتقا سلامت روان بیان داشت: فرایند توانمند سازی زنان به گونه ای که زنان بتوانند نه تنها در سلامت خود نقش داشته باشند بلکه باعث افزایش و بهبود آن نیز شوند. 

کارشناس سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت: سلامت روان زنان از اهمیت زیادی برخوردار است و زنان شاغل به حمایت بیشتری نیاز دارند.

وی ادامه داد: سلامت روان زنان نه فقط در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورهای در حال توسعه نادیده گرفته شده است در حالی که زنان به عنوان نیمی از جامعه نقش مهمی در توسعه دارند همچنین  زنان به واسطه نقش محوری که در خانواده دارند، در حفظ سلامت جسمی و روانی اعضا بسیار تاثیر گذارمی باشند.

دکتر لطفی متخصص زنان و زایمان نیز بیان داشت: سالانه هزاران مورد ابتلا سرطان سینه درایران و میلیونها مورد در جهان رخ میدهد که درصورت تشخیص به موقع وزودهنگام ,تومور در مراحل اولیه و محدود بوده درنتیجه درمان آن آسانتر و امکان کنترل و بهبود کامل آن بسیار زیاد است.

گفتنی است این همایش باحضور مرمرفیروزپورعضو شورا و رئیس کمیسیون خدمات شهری و پسماند، دکتر خفری مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان ، آقاتبار معاون اجرایی معاونت بهداشتی، اعضای گروه انجمن زنان و زایمان بابل و غرب استان و عرب رئیس سازمان ورزش و جوانان شهرستان بابل  و جمعی از متخصصین زنان و زایمان  و بانوان ادارات شهر برگزار شد.

تمرینات و حرکات ورزشی توسط مربی ورزشی ازدیگربرنامه های این همایش بوده است.