فهرست

برگزاری همایش پیاده روی بانوان دانشگاه علوم پزشکی بابل

به گزارش دفتر امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی بابل، همایش پیاده روی بانوان دانشگاه بمناسبت هفته وحدت در راستای فرهنگ سازی عمومی با حضور دکتر سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه، دکتر خفری مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان سه شنبه ۲۹ آبان ۹۷ در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد.
دکتر خفری مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان در حاشیه همایش پیاده روی بانوان گفت: سلامتی در هر جامعه ای پیش شرط توسعه پایدار ذکر شده که در این میان زنان به عنوان محور اصلی سلامت جامعه نقش بی بدیلی داشته و دارند. 
وی با اشاره به اینکه سلامت خانواده و جامعه به ارتقای سلامت زنان وابسته بوده و بحث سلامت زنان باید در تمام ابعاد مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: سلامت و سلامتی بدین معناست که فرد از تمامی لحاظ حرکتی، جسمی، روانی و معنوی سلامت باشند.
مشاور امور بانوان دانشگاه ادامه داد: بالا رفتن آمار طلاق، اعتیاد، آسیب های اجتماعی مانند خشونت در مورد زنان و نادیده گرفتن عدالت اجتماعی و برابری حقوق زنان و مردان و... لزوم پرداختن، حیطه بانوان را در ورطه کنونی غیر قابل اجتناب می نماید.
وی بیان داشت: واحد های حمایتی، هماهنگی و همکاری در راستای بهبود برنامه های سلامت زنان را در دانشگاه و در سطوح شهر به عهده دارد.
سپس دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به فرموده پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه قدر بزرگی و بزرگواری و کرامت زنان را فقط انسان های کریم میتوانند درک کنند، اذعان داشت: وجود بانوان همواره در جوامع باعث خیر و برکت بوده و این چنین همایش هایی کار بسیار خوب و حرکتی رو به جلو است که امیدواریم در سالهای آینده با جمعیت بیشتر و بهتر برگزار گردد.
وی با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد کارکنان دانشگاه و مراکز تابعه را بانوان تشکیل می دهند، گفت: در این دوره سعی بر آن است از مشارکت حداقل ۵۰ درصدی بانوان در امور جاری دانشگاه استفاده شود و به حق شایسته است که در برنامه ریزی ها و امور راهبردی از مشاوره های بانوان بهره ببریم.
دکتر جلالی بیان داشت: در همین راستا شورای امور بانوان در دانشگاه با حضور نمایندگان واحد ها و مراکز تابعه تشکیل شد تا با انتقال نظرات و پیشنهادات موجب حل مشکلات بانوان گردد.
گفتنی است: این همایش با حضور چشمگیر بانوان دانشگاه و مراکز تابعه برگزار شد.
همچنین پیاده روی، جشنواره غذا، مسابقه و اهدای جوایز از دیگر برنامه های این همایش بوده است.